Khamis, 2 Julai 2009

Remaja... Aku ni dibuli ke??? Iye?


Semasa di sekolah asrama... aku masuk form one, duduk dalam dorm dengan budak-budak form five... x tau lah kenapa, tapi aku stay je kat situ, tak minta pindah bilik pun. Kat situ lah aku kenal kak G, kak Yang, kak Pah, kak Imah dan kakak-kakak matrik... Bilik A323... aku duduk katil atas... atas katil kak G...


Malam pertama, kami, budak-budak form one dipanggil ke bilik... kena tiup lampu bagi padam, tiup kipas bagi pusing, kami ikut je... walaupun semua permintaan tu bodoh-bodoh belaka, tapi kami tak kuasa nak membantah. Kami dah dimaklumkan oleh kakak-kakak pengawas yang kakak-kakak senior akan buat macam tu. Disebabkan minggu tu minggu orientasi...ikutkan sajalah... bukannya lama sangat pun.. alahai... he he he...


Kak Yang pernah suruh aku basuh kasut sukan dia... Kak G pernah suruh aku basuh kain dia... Aku memang nak basuh kain baju aku, apa salah aku sekalikan ye tak? Hinggakan selepas minggu orientasi pun aku tanya diaorang kalau nak aku basuhkan apa-apa... tapi diaorang yang berakal waras ni tak lah suruh apa-apa lagi... he he...


Kesimpulannya, hidup dengan orang lain ni memang nak kena tolak ansur banyak-banyak. Lebih-lebih lagi kalau nak pergi lebih jauh dan kalau nak hati tenang. aku merasakan yang diaorang tu macam kakak-kakak aku sendiri, walaupun tak berapa rapat sangat... maklumlah, pagi-pagi nampak muka diaoran, tengahari makan dengan diaorang, malam tidur satu dorm dengan diaorang... weekend duty bersih asrama dengan diaorang... Memang dah patut anggap macam famili ye tak...


Lima tahun aku belajar kat sekolah ni... di Taiping, banyak kenangan pahit dan manis... aku dulu adalah budak yang comot... he he he... Budak lelaki memang tak ada yang minat kat aku... kekadang aku cemburu juga dengan kawan-kawan aku yang cantik comel... senang dapat pakwe.. he he.. bukan "nerd" juga... bolah dikatakan aku ni dalam golongan sederhana, low profile... pemerhati... Nantilah aku cite lagi... wassalam... ;o)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan